schodzenie się dzieci, zabawy na powitanie, zabawy integracyjne w kole z udziałem nauczyciela;
czas swobodnej działalności zabawowej, rozwijanie indywidualnych zainteresowań w kącikach zabaw,
doskonalenie sprawności manualnej podczas zabaw konstrukcyjno-manipulacyjnych i plastycznych, rozwijanie
logicznego myślenia podczas gier i zabaw;
wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
I śniadanie godz. 8:15
Uczymy się bawiąc:
zajęcia kierowane, biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich
oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych,
komunikacji oraz chęci zabawy;
aktywność ruchowa - zestawy zabaw ruchowych, spacery,
wycieczki, gry i zabawy organizowane przez nauczyciela oraz inspirowane
przez dzieci na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym;
wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
II śniadanie godz. 11:00
Zabawa i relaks:
relaksacja - słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy paluszkowe, słuchanie bajek muzycznych i literackich;
zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem sprzętu terenowego, spacery, zabawy ruchowe;
czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
Obiad godz. 13:30
Ciekawe popołudnie:
zabawy swobodne wynikające z indywidualnych zainteresowań dzieci;
wspomaganie i korygowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przewijanych uzdolnień;
Mamo, tato pobaw się ze mną - zabawy integrujące z udziałem rodziców, realizowanie akcji CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM;
zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela na powietrzu, obserwacje otoczenia przyrodniczego;
rozmowy w kręgu - dzielenie się wrzeniami i przeżyciami minionego dnia, czynności porządkowe w sali
pożegnanie dzieci
5-6 latki
Pogodny poranek pełen zabaw:
zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne;
indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju, praca z dziećmi uzdolnionymi (pozostałe dzieci aktywność własna).
zajęcia kierowane, biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania
swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy;
aktywność ruchowa - zestawy zabaw ruchowych, spacery, wycieczki, gry i zabawy organizowane
przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym;
wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
II śniadanie godz. 11:00
Relaksacja z bajką i muzyką:
aktywność własna dzieci, zabawy według zainteresowań;
utrwalenie nabytych umiejętności;
praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, posiadającym niedobory;
zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe
Obiad godz. 13:30
W kręgu zabawy:
spotkanie w kręgu - realizacja kampanii "CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM" przy współudziale rodziców;
zabawy według zainteresowań (tematyczne, parateatralne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry dydaktyczne
oraz zabawy wspólne z rodzicami);
zabawy na powietrzu;
czynności porządkowe;
podsumowanie wydarzeń dnia, zbieranie propozycji, pomysłów na dzień następny;